Fraser Island. Ofwel K'gari (paradise) zoals de Aborginals het noemen. Wat een ervaring!

11 mei 2016 - Rainbow Beach, Australië

Mijn schrijverskwaliteiten schieten tekort om te beschrijven hoe fantastisch, indrukwekkend en ontzettend gaaf mijn drie dagen op Fraser Island waren; het grooste zandeiland ter wereld wat het eigendom is van Aborginals. Het is eigenlijk gewoon teveel om te kunnen vertellen en om te verwerken. Het was een aaneenschakeling van indrukken en belevenissen.  De foto's spreken voor zich. Met de 4WD van de ene pracht naar de volgende. De 1001 kleuren blauw van Lake McKenzie, dat omgeven is door regenwoud. Het weidse en werkelijke schitterende uitzicht vanaf Indian Head. Een bijna doodervaring in Champagne Pools, wat zo heet omdat het twee kleine meertjes zijn die omgeven zijn door rotsen waar de golven op breken zodat de steeds vollopen met schuim. Maar af en toe komt er toch ook echt een hele grote golf overheen die je niet ziet omdat je net heel druk was met het maken van een video....... Zwemmen in een theekleurig meer wat vol zit met schildpadden. Avonden bij het kampvuur met zang en dans door Aborginals en miljoenen sterren in een gitzwarte hemel op een verlaten strand. En als klap op de vuurpijl ook nog met een kleine Cessna een vlucht boven het eiland. Ik heb eigenlijk nog eens drie dagen nodig om het allemaal goed op me in te laten werken, maar terwijl ik dit type zit ik alweer in de bus naar de volgende bestemming; een avond en nacht in Brisbane om vervolgens door te reizen naar Byron Bay. Surflessons are up next!