Van Melbourne naar Adelaide; een fantastische roadtrip!

27 mei 2016 - Adelaide, Australië

Driedaagse roadtrip van Melbourne, via de Great Ocean Road en Grampions National Park, naar Adelaide. Wederom een prachtige trip. Maar als ik ga proberen dat te beschrijven eindigt het waarschijnlijk in een "Lief dagboek" verhaal. En ik ben nooit het type geweest voor dagboeken. Ondanks dat ik op deze reis vele dingen gedaan heb waarvan ik dacht dat ik ze nooit zou doen, is een lief dagboek verhaal  niet iets wat ik ga ondernemen. Jullie moeten het daarom maar doen met een opsomming van de highlights en daar samen met de foto's zelf maar een spetterend verhaal van maken.

Dus hierbij een greep uit weer drie hele mooie dagen:

- het een na het andere prachtige uitzicht langs de 250 km lange Great Ocean Road
- Maar vanaf geen enkel uitzichtpunt zo mooi als vanuit de helicopter over de oceaan. En lucky me, ik kon voorin zitten naast de piloot en had het prachtigste uitzicht over de kustlijn met de 12 Apostels. Met als bonus walvissen die onder ons doorzwommen
- De ruige natuur van de Grampions met enorme rotspartijen, watervallen en 1001 soorten inheemse dieren.
- Bossen met wilde koala's en kangoeroes
- Witte kangoeroes, die opgevangen worden in een sanctuary omdat ze een te makkelijke prooi zijn voor de dingo's.
- Kaketoes en papegaaien, die hier net zo gewoon zijn als mussen en duiven in Nederland, in parken en picknickplaatsen.
- Koffie drinken om zes uur s morgens (word ik normaal niet zo blij van, maar hier voelt het toch anders ;) op de veranda van de blokhut in de Grampions, terwijl er een kangoeroe naast mij van zijn ontbijt van gras en planten staat te genieten.

Up next: zesdaagse kampeertrip van Adelaide naar Alice Springs, dwars door het Red Centre. Ayers Rock, I'm on my way!

1. Wil van beek:
    27 mei 2016