Thank you and goodbye, wonderful & amazing land of Oz!

3 juni 2016 - Cairns, Australië

Het zit erop......

Ik heb ongeveer 9000 kilometer afgelegd, met zo'n beetje elk vervoersmiddel wat je bedenken kan, van zeilschip tot helicopter. Ik heb geslapen op de oceaan, in hostels met matrassen van zeer diverse kwaliteit, in bussen, in een swag en op scheepsdekken onder de fantastische sterrenhemels die me klein en nietig deden voelen. Ik heb in zes weken meer gebarbecued dan in zes Nederlandse zomers. Ik heb honderden mensen ontmoet van tientallen verschillende nationaliteiten. Ik heb de meest prachtige stranden gezien, adembenemende uitzichten over valleien, steden en regenwouden. Ik heb de outback doorkruisd met eindeloze kilometers aan niets. Ik heb angsten overwonnen en grenzen verlegd. Ik heb gedanst en gezongen met Aboriginals en medereizigers. Ik heb tranen gelachen en  genoten van fijne gesprekken rondom kampvuren. Ik heb meer dieren gezien dan dan dat ik tellen kan, zowel boven als onder water. Ik heb geknuffeld met koala's en kangaroes en wallaby's gevoerd. Ik heb meer dan genoten van de relaxte, behulpzame Australiërs.

Na zes weken, die voelen zes maanden is het tijd om dit prachtige land te verlaten. Maar no worries, ik neem een hoofd en hart vol indrukken en verhalen mee terug, waar ik nog jaren op kan teren en waar ik de aankomende tijd familie en vrienden mee ga overladen. Goodbey and thank you, wonderfull, amazing land of Oz for treating me so well!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade